好孩子上天堂

chris

© chris | Powered by LOFTER

Try to Remember - The Brothers Four

莫 西 顾:

在电影《玻璃之城》里,港生和韵文多年后再次重逢,响起了这首《Try To Remember》。上个世纪六十年代的怀旧曲目,专辑封面上,四个大男孩已经光华不再,却面色安详,传达出无限的善意和温柔。质朴的木吉他,曼妙的班卓琴,曼驼林沙沙作响像是黑胶唱片缓缓转动。

对于回忆,我们很难完全把握,但就像这首歌里面唱的,“and follow - follow”,就只是跟随。


歌词:


try to remember the kind of september

追忆那醉人的九月 

when life was slow and oh so mellow

时光缓缓生活悠游 

try to remember the kind of september

追忆那醉人的九月 

when grass was green and grain was yellow

草儿青青稻麦金黄 

try to remember the kind of september

追忆那醉人的九月 

when you were a tender and a callow fellow

一曾经的年幼温柔 

try to remember and if you remember

追忆往日,若你还记得 

then follow -follow,oh-oh 

请跟我来,跟我来,哦 

 

try to remember when life was so tender

追忆那段感伤时光 

that no one wept except the willow

只有杨柳泪珠盈盈 

try to remember the kind of september

追忆那醉人的九月 

when love was an ember about to billow

爱情的即将燎原的星火 

try to remember and if you remember

追忆往日,若你还记得 

then follow-follow,oh-oh

请跟我来,跟我来,哦 

 

deep in december it`s nice to remember

十二月的回忆温馨而甜蜜 

although you know the snow will follow

尽管你知道大雪即将飘落 

deep in december it`s nice to remember

十二月的回忆温馨而甜蜜 

the fire of september that made us mellow

九月的热恋沉醉着你我 

deep in december our hearts should remember

十二月的回忆深埋在心里 

and follow-follow,oh-oh

请跟我来,跟我来,哦


评论
热度(174)